تلفن تماس 989127615507+

ایمیل info@yasnagroup.ir

بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید

گروه یسنا | طراحی سایت - بهینه سازی سایت - تولید محتوا > دسته‌بندی نشده > بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید
بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید

این روزها شاید نام و اصطلاح «محتوا»، «تولید محتوا» و یا «محتوا پادشاه است» را بسیار شنیده باشید. اگر صاحب کسب و کاری هستید، ممکن است از این اصطلاح‌ها اطلاعی نداشته باشید یا اطلاعات کمی که از دور و اطراف به گوش‌تان خورده باشد، البته حق دارید چون این کار مرتبط با سمت شما نیست اما گاهی با زیاد شنیدن برخی اصطلاحات متوجه اهمیت آن موضوع می‌شوید و بهتر است قبل از استخدام فردی برای سمتی به خصوص درباره وظایف آن و نوع کاری که می‌کند اطلاعاتی داشته باشید. گروه یسنا قصد دارد در این مطلب درباره مفهوم «محتوا» و «تولید محتوا» به شما توضیحاتی بدهد تا به سطحی آگاهی در این باره برسید.

محتوا چیست؟

هر کسب و کاری در بستر دیجیتال نیاز به محتوا دارد، محتوا از لحاظ لغوی به فحوا، متن و مضمون سخن معنی شده است. همانطور که از نام لغوی محتوا پیاده است به هر چیزی که مضمون کار و سخن شما را به مشتریان و کاربران شما برساند محتوا می‌گویند. این محتوا لزوما متن و نوشتاری نیست، هر مضمون تولیدی شما در ارتباط با کسب و کار یا حتی مرتبط با فعالیت شما هم نباشد را در دنیای دیجیتال محتوا می‌گویند. تصویر، فیلم و ویدیو، ویدیوهای تبلیغاتی، پوستر، بروشور، اینفوگرافیک، انیمیشن، موشن گرافیک و … همه در دایره تولید محتوا قرار دارند.

 

بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید

 

تولید محتوا در گذشته هم وجود داشته و البته در آن زمان به این نام شناخته نمی‌شده، به طور مثال نشریات، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها از تولیدکنندگان با سابقه در تولید محتوا هستند. با گسترش رسانه‌های اجتماعی بحث محتوای دیجیتال یا مدیا الکترونیک به وجود آمد.

با دانستن گذشته محتوا، از قدمت و اهمیت آن آگاه شدید و در نتیجه اکنون تولید محتوا برای هر کسب و کاری مهم است و اصطلاح «محتوا پادشاه است» باب شد. اما چه نوع محتوایی پادشاه تجارت شما می‌شود؟ این موضوعی است که باید درباره آن بدانید.

محتوا همانطور که پادشاه است لبه تیز شمیشیر نیز هست و اگر در تولید و نشر آن دقت نداشته باشید ممکن است به ضرر شما باشد و به کسب و کارتان لطمه وارد کند. به این صورت که کافی است محتوایی کپی، بدون خلاقیت و جذابیت ایجاد کنید و آن را در رسانه‌ها منتشر کنید، رسانه‌های دیجیتال مثل شبکه‌های اجتماعی که مردم زیادی در آن فعالیت دارند متوجه مطلب و محتوای شما می‌شوند و موشکافانه آن را بررسی می‌کنند و اگر یک جای کار بلنگد مردم سریع متوجه آن لنگیدن می‌شوند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند، بنابراین در ساخت محتوا باید بسیار دقت کنید و در کنار آن خلاقیت به خرج دهید و تا جای امکان آن را جذاب تولید کنید.

 

بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید

 

با گسترش شبکه‌های اجتماعی مردم خوراک بسیار زیادی از انواع محتوا را دریافت می‌کنند و در این مسیر ممکن است محتوای شما از نظر مردم پنهان بماند و آن‌ها متوجه تولید شما نشوند در نتیجه محتوای تولیدی شما باید بسیار خلاقانه باشد. در مسیر و روند کاری شما برای سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و … محتوا تولید می‌کنید و باید سعی کنید تا آن‌ها براساس قواعد و قوانینی که در مطلب بعدی به شما می‌گوییم تولید شوند تا بازخورد مناسبی از آن‌ها داشته باشید.

همانطور که گفتیم اکنون به دلیل تولید انبوه محتوا که از طریق ابزارهای گوناگونی مثل اینترنت، موبایل، دوربین، لپ تاپ و … ایجاد می‌شوند، به مشکل بزرگی برخورده‌ایم و آن غرق شدن در میان حجم محتواهای زیاد است و چالش جدیدی را در عرصه تولید محتوا به وجود آورده که متخصصان این حوزه را درگیر کرده است. این بار برخلاف گذشته تولید محتوا مختص به رسانه‌ها نیست و هر آدمی درگیر محتواسازی است. اینجاست که مسئله‌هایی مثل دیجیتال مارکتینگ، سواد دیجیتالی، استراتژی محتوا و مدیریت محتوا به میان می‌آید و شما در هر سمتی از تجارت‌تان هستید باید تدبیری در این زمینه بیاندیشید.

 

بیشتر با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید

 

در این متن درباره محتوا و انواع آن و اهمیت این موضوع آگاه شدید. گروه یسنا به شما در بحث دیجیتال مارکتینگ، کمپین‌های مارکتینگی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ، استراتژی محتوا و مدیریت محتوا، تولید محتوا کمک می‌کند و می‌توانید با اطمینان مسئله تولید محتوا و بازاریابی آن را به ما بسپارید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *